FA / EN

02166591557

کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی
    
تعداد بازدید: 304
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1402/5/31
منبع : ITP news

کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی
 
به گزارش خبر گزاری مهر:
 
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در پنج ماه اخیر نظارت بهداشتی - قرنطینه‌ای بر کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در استان بوشهر انجام شد.
 
مهدی تنگستانی مکان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از دویست مرغداری از ابتدای سال تا کنون بر تولید و پرورش بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.
 
وی افزود: طی پنج ماه اخیر، پنج میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۴ قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب سه هزار و ۷۰۳ محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای انجام گرفت.
 
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.
 
وی تاکید کرد: تمامی خودروهای حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو برای بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.
 
تنگستانی مکان افزود: در حال حاضر همه گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای مرغ زنده توسط دامپزشکان مرغداری‌ها با نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌شود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.